torstai 2. huhtikuuta 2015

Mikä Mua Motivoi?

Mikä mua motivoi?

Olen tässä pitkään miettinnyt, että mikä on se oikea tapa kertoa mikä minua motivoi. Vaikka se kuulostaa helpolta kertoa mikä motivoi, mutta onko sitten kumminkaan niin helppoa. Mielestäni ihmistä motivoi monikin asia, mutta siellä joukossa on muutama asia jotka motivoi kaikista eniten.
Luulen kyllä tietäväni mitä motivoitunnut tarkoittaa, mutta ihan kiinnostuksesta sitten kävin katsomassa Googlesta... Seuraava pätkä on suora lainaus Wikipediasta "Motivaation käsitettä on käytetty kuvaamaan sitä, (1) mikä aktivoi organismin (aktivaatio), (2) mikä saa organismin valitsemaan juuri tietyn vasteen tai käyttäytymisen (valinta/selektio ja ohjaaminen) ja (3) miksi eliö vastaa samaan ärsykkeseen välillä eri tavoilla (valmius vasteeseen)." 
Kyllä, ihmettelin aivan samaa asiaa!

Tällä viikolla koulussa oli normaalia enemmän "äksöniä". Oli mustaa silmää, selän takana puhumista, sormia paketissa, paskan jauhantaa ja niin oudolta kun sen kuulostaakin niin yksi meidän opettaja haukkui meidän luokan taas vaihteeksi aivan pystyyn.
Tämä opettaja sano myös mulle sellaisen aivan uskomattoman jutun, mitä kyllä harvoin kuule opettajan sanovan oppilaalle: "Tuskin kovin moni olisi pahoillaan jos lähtisit tästä koulusta!"
Mä en ite ottannut sitä niin sanotusti itteeni, mutta se kyllä pisti miettimään asioita. Mä kuulen aika usein just jotain ton tapaista, mutta en yleensä välitä ja niin on ilmeisesti ollut parempi meinaan nykyään kuulee jo paljon harvemmin.
Koska oon sellanen ihminen joka ei tee pienistä jutuista suurta numeroa, niin jätin asian sitten siihen.

Mulla on paljon asioita jotka motivoi. Niitä on oikeestaan todella paljon. Mietin eilen,että miten voisin keskittyä mahollisimman tehokkkaasti niihin motivoiviin asiohin. Koska sellaiset haukkumis jutut saa mielen aikalailla hukkaa, ja silloin on vaikea saada mieli taas "rauhoittumaan".
Keksin sitten keinon miten ylläpidän motivaatiota ja rauhallista mieltä paremmin.























Teen oman huoneen seinälle paikkaa jossa on näitä Keep Calm kuvia. Ne auttaa mua keskittymään olennaiseen. Tämä tapa auttaa mua, mikä tapa auttaa sua?

Lisa






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti